Tillbaka på jobbet efter en fin ledighet

   Då var det vardag igen  

Jag har just klarat av den första jobbveckan efter en tre veckor lång semester. Jobbveckan inleddes med att cykla till och från jobbet tisdag-torsdag. Det var lite segt att pressa Morabacken sista dan, i hällregn, men det gick bra. Totalt blev det drygt sex mil på min sjuväxlade Postkodcykel, på tre dagar. Inte så illa av en 60-åring eller?

  

  60-årsdag ute i Skärgården  

Det blev en bra semester. Altanbygget löpte på nästan programenligt, men det blev både en och två turer till Stockholm också. Först för att träffa barn och barnbarn med flera och för att fira min 60-årsdag som inföll lördag 27 juli.

Vi åkte ner till storstan på kvällen 27 juli, direkt efter Reaxcer Open. Döttrarna hade ordnat en fin middag på söndag kväll ute på Grinda värdshus. Vi åkte båt dit och tillbringade hela dagen ute på ön Grinda. Vädret var det bästa tänkbara och kvällen blev mycket trevlig. Mitt barnbarn Alva passade dessutom på att fylla åtta månader samtidigt. Vi hann också med ett besök hos min bror Ove och hans kvinna KimQui innan kosan ställdes in mot Ytterberg igen.

 

  Bröllop i Stockholm

Min sambos, Anne-Sofie, dotter, Hannelore, passade på att gifta sig med Jessica den 10 augusti så det blev, som sagt, ännu en resa till Stockholm. Det var många år sedan man hade så många besök i huvudstaden en och samma sommar. Det blev emellertid en mycket trevlig föreställning i strålande sommarväder. Vigseln hölls i Järfälla kyrka i Barkarby och festen i Spånga. 

   

  Snart älgjakt, men först lite golf   

Nu blir det jobb några veckor, men det drar ju ihop sig till höstens stora begivenhet, älgjakten. Golfsäsongen fortsätter september ut med flera fina tävlingar. Tävlingssäsongen har gått bra för min del. En åttondeplats i MyGolfTour, en andraplats i Reaxcer Open och en elfteplats i Sponsorgolfen är resultaten så här långt. Några tävlingar återstår så vi får väl se om fullträffen kommer på golfbanan eller om den kommer i skogen i september.

 

Här kommer ett bildsvep från den senaste tiden. Klicka på bilderna för att se dem i större format.

   

Alva kollar menyn             Carro på Café Bärs         Middag på Grinda Värdshus

  

Leena och Anne-Sofie        Annika och                      Alva och KimQui

solar på båten                      Andreas båt

  

Hannelore och                      Bröllopsfesten                Lunch på Grinda

Jessica

 

Lennart Svensson

i Ytterberg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0