Jobbigt för tuffe Uffe och MoDo

Vart är MoDo på väg?
I går åkte MoDo på ännu en förlust i elitserien i ishockey och detta mot nykomlingen Växjö Lakers. Det ser både virrigt och slarvigt ut när Örnsköldsviks stolthet MoDo agerar på isen.
Storsatsningen inför säsongen med legenderna Marcus Näslund och Peter Forsberg i klubbledningen och nye tränaren, före detta NHL-kämpen, Ulf Samuelsson som tränare verkar inte gjutit tillräckligt mod i spelarna.
Jag varnade redan i inledningen för Växjö och framförallt för finskbördige Tommie Kalio som verkar gå mot en ny hockeyvår. Min varning verkar befogad.

Frölunda imponerar
Frölunda
däremot har imponerat med idel segrar och min och Lersjögängets kompis Tore Andersson sitter säkert och myser nere i Götet. Frölunda har haft det jobbigt några säsonger, men nu ser det stabilt ut. 
Nåväl, säsongen är lång och i vår får vi se om mitt tips att Djurgården, Frölunda, HV 71 och Färjestad går till semifinal, kommer att infrias.

Lennart Svensson
i Ytterberg
 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0