God Jul, Merry Christmas

Jag önskar er alla en mycket God Jul

Tyvärr har tiden inte riktigt räckt till för att blogga den senaste tiden, men jag ska försöka bättra mig på den punkten. Jag tackar alla läsare som under året lämnar synpunkter på min mailadress och på facebook.
Det går även bra att kommentera inläggen direkt på bloggen. Klicka på länkarna längst ner.

I detta inlägg kommer också lagbilden på SIK:s pojklag från 1969 med komplett laguppställning. Många har frågat just om detta. Bilden var även publicerad i ett reportage av Mats Haldosén i tidningen Härjedalen 20 oktober 2011.  


GOD JUL och ett Gott Nytt år


  Svegs IK:s pojklag 1969. Silver i ÖPIADEN

  Stående från vänster: Mario Johansson, Hans Ejdung, Mats Haldosén, Hans Erik Andersson,
  Per Åke Eriksson, Leif Jonasson, Göthe Hammarström (materialförvaltare och reservmålvakt),
  Arne "Pinnochio" Sjöström (lagledare).
  Främre raden från vänster: Jan Erik Nilsson, Kent Lundberg, Martin Norell, Lennart Svensson
  och Kurt Göran Roslund.

Till sist
Vill jag att vi i Juletid skänker en tanke till alla gamla som får sin julgröt och skinka på något av de äldreboenden som Carema driver med furstliga bidrag från skattebetalarna, om det nu finns några pengar kvar till julmat och julfirande. När vinsterna placerats i skattesvindlarkonton utomlands i så kallade skatteparadis så verkar det som om kistan är tom. De som borde få del av vinsten, de vårdberoende, ser ut att, som i de gamla fattighusen, få nöja sig med de skärvor som de redan besuttna ratar.
I Sverige går vi snart in i år 2012 och det är en skam att ett rikt land inte ska kunna ta hand om de äldre med den respekt och den omvårdnad som de behöver och vill ha.


Lennart Svensson
i Ytterberg

Kommentarer
Postat av: Harriet



God jul Lennartoch Tack för allt läsbart du delgivit oss.

Kram Harriet

2011-12-24 @ 13:43:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0