Lilla Världscupen startade i Björnberget.

   Uråkning på lördag och en sjundeplats på söndag  
Den alpina tävlingen Lilla Världscupen för ungdom drog igång i helgen i Björnberget, utanför Sveg. En av de 40 startande i klassen flickor 13-14 år var Elsa Svensson från Ytterberg.
Elsa inledde lördagens slalom mycket lovande. Efter det första åket låg Elsa tvåa, endast 24 hundradelar efter ledaren. Tyvärr körde hon ur i andra åket.
I går, söndag, var det storslalom. Elsa gick ut ganska försiktigt i första åket och låg tia inför det andra. Avslutningen på helgens tävlingar för Elsas del lovar dock mer. Ett bra och inspirerat andra åk lyfte Elsa till en slutlig sjundeplats.
- Jag är nöjd. Det känns bra att veta att jag kan vara med uppe i toppen, säger Elsa Svensson.
 
 
Elsa Svensson från Ytterberg var nöjd med helgens insats,
trots en uråkning på lördag. En sjundeplats i söndagens
storslalom lovar mer.
- Jag vet att jag kan vara med uppe i toppen och det känns bra, säger hon.
 
   Många poäng står på spel  
Lilla Världscupen fortsätter om två veckor med två slalomtävlingar på Frösön och sedan, i mitten av februari drar cirkusen till Åre för två dagars tävling i super-G och storslalom. 
Finalen går i år i Sundsvall, vecka 12. Där väntar tre dagars tävlingar. Finalen inleds på fredag med super-G, på lördag körs storslalom och cupen avslutas på söndag 24 mars med salom.
 
Lennart Svensson
i Ytterberg
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0