Dags för Älgjakt.

  Höstens höjdpunkt har börjat.
Då var det dags igen. Älgjakten har redan börjat för väldigt många, men för mig börjar det i kväll. Direkt efter efter jobbet drar man till skogs för några dagars älgjakt och skön avkoppling. Det blir för min del dock ett litet avbrott nästa vecka.
Jag måste in och jobba måndag och tisdag, men sedan bär det av igen för att hitta den där rätta känslan av vildmarkliv, omväxlande med Norrälvens rogivande porlande i öronen eller med den mäktiga Lersjön i blickfånget.
Och vem vet. Kanske jaktens Gudinna Diana är med mig och den där stora oxen som man väntat på i många år äntligen ska visa sig inom skjutbart avstånd.
Hur som helst. Roligt ska det bli. Jag ska försöka lägga ut lite nya bilder i början av nästa vecka.
 
 
Lennart Svensson
i Ytterberg
   
 

Kommentarer
Postat av: Inger f.d Rörs

Lycka till med jakten !!

2012-09-07 @ 22:10:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0