Oktober månad, tolv veckor kvar till jul.

  Golfsäsongen är slut.  
Vi skriver i dag 1 oktober. För min del så är nu golfklubborna undanställda. Banan är dock öppen en vecka till, men den sista tävlingen, Björnramen, som gick förra helgen på Svegs GK:s bana i Byvallen blev final för mig. Jag spelade i lag med Anne-Sofie och vi lyckades faktiskt göra säsongen bästa resultat som lag. En fin femteplats bland 15 tävlande lag. Ett resultat som sporrar och som redan gör att man ser fram mot nästa vår. 
 
  Jakten är inte slut.  
Älgjakten gör ett uppehåll, men redan 8 oktober drar det hela igång igen. Då är det älgjakt i hela Sverige, utom på Gotland för där finns inga älgar. För Jimmys hund Tjabo tror jag uppehållet med lite vila kommer efterlängtat. Tjabo har jobbat väldigt intensivt och bra och ställt två älgar på bästa tänkbara sätt. Att Jimmy sedan fick skjuta båda gjorde inte saken sämre. 
 
 
Jämthunden Tjabo väntar på något gott från grillen. 
 
  Allsvenskan i fotboll är snart avgjord.  
Jag har väl inte gjort mig känd som någon expert på fotboll. Allsvenskan är inte något som jag följer med särskilt stort intresse, men i år är det faktiskt väldigt spännande att följa slutstriden om SM-guldet, eller "Lennart Johanssons pokal", som priset heter. AIK, Elfsborg, Häcken och Malmö FF, har samtliga chansen att bli Svenska Mästare. Det var länge sedan som det var så jämmnt i allsvenskan inför slutomgångarna.  
Det är dock trist att konstatera att båda norrlandslagen, Sundsvall och Gefle, finns med i bottenstriden. Vi får hålla tummarna för att båda lagen blir kvar i högsta serien. Åker Sundsvall och Gefle ur så kan allsvenskan döpas om till Sydsvenska Mästerskapet i fotboll och det vill vi inte....
 
Lennart Svensson
i Ytterberg
 
  
 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0