Då var det nytt år och vardag igen

  Slutet blev struligt, men det nya börjar bra   
Det förra året slutade på ett minsta sagt rörigt sätt. Först kom stormen Ivar och rev ner det mesta. Till råga på allt så brakade motorn på bilen ihop sista dagen jag åkte hem från jobbet, och detta mitt i stormen.
Omkullblåsta träd och ett allmänt kaos gjorde att det tog nästan tre timmar från Sôrna till Ytterberg på kvällen när det stormade som värst.  
 
  Till Stockholm i alla fall  
En ny bil inköptes för att vi skulle ta oss till Stockholm för julfirande med barnen. Det blev en mycket trevlig helg med massor av god mat och allt annat som hör julen till.
I samma veva, på Juldagen, passade min sambos äldsta som Rickhard att fylla år så det blev mera mat och mera fest, men trevligt var det. 
 
  Väl hemma igen för lite rekreation  
Vi åkte hem till Ytterberg igen på annadag Jul. För egen del så var det en mycket lång och rogivande ledighet. Jag slutade 19 december och börjar jobba igen hos min nya arbetsgivare, Bäckedals Folkhögskola i morgon, 7 januari. Min lediga tid ägnade jag bland annat åt att göra klart entrén till altanen, jaga tjäder och orre samt prova fiskelyckan på Hundsjön. Jakten gick bra, men fisket var inte särskilt lyckat. 
 
 Bombhot och eldsvåda på nyår  
En liten notering måste ändå vara på sin plats. Hemkommen från Stockholm till det "lugna" Härjedalen, vad händer då? När vi skulle fira in det nya året brakade nyheterna förts ut att det var en bomb placerad utanför Medborgarhuset i Sveg. Dagen efter brann Fogdestugan på Gammelgården. Det är inte bara i Stockholms förorter som frustrationen rinner över.....
  
 Här kommer ett litet bildsvep från december månad. Klicka på bilderna för att se dem i större format.
 
  
Ivar rev ner                         Julbord hemma hos            Julbord och födelsedag
                                               Hannelore, Jessica             hemma hos Rickhard 
                                               och   Rania                             och Gunilla
  
Rille blev 48                        Rania var Tomte                 Och i Sveg brann det
 
  
Altandörren          Jakten gick bra                   En Örn fick vi också,
vart bra                                                                  med kameran
 
Lennart Svensson
i Ytterberg
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0