Det går fort i ishockey

  DIF förlorade femte raka och jag får be om ursäkt  
Ishockey är som bekant en snabb sport, så även för oss skribenter. Ibland går tanken fortare än fingrarna över tangenterna.
Det är roligt att notera att jag har alerta läsare. I mitt förra inlägg placerade jag Erik Karlsson i Boston Bruins. Inte för att jag tror att Erik skulle vantrivas i Boston, men han spelar faktiskt i Ottawa Senators. 
Jag skrev att Loui Eriksson och Erik Karlsson i Boston Bruins går som tåget. Det skulle givetvis stått: Loui Eriksson och Carl Söderberg i Boston Bruins går som tåget, liksom Erik Karlsson i Ottawa. Så kan det gå ibland, men nu har jag bett om ursäkt.
 
  DIF, mesta svenska mästarna  
Jag tänker däremot inte be om ursäkt för att jag är en inbiten fan av Djurgårdens IF och då särskilt hockeylaget som trots några säsongers kräftgång fortfarande kan stoltsera med flest SM-tecken i ishockey.
I går noterade dock DIF den femte raka förlusten i allsvenskan och det hemma på Hovet och mot ärkerivalen Södertälje. Vägen tillbaka till SHL verkar var lång och motig, men vi får väl se vad som händer på vårkanten. Kanske det börjar ta sig i de gamla Järnkaminerna.
 
Lennart Svensson
i Ytterberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0