Sommarens projekt: växthus.

  Snöpligt slut på VM för Tre kronor.   
Nu när det inte gick så bra i ishockey för Tre kronor så får man inrikta sig på nya projekt. Visserligen, i skrivande stund, är VM-finalen kvar mellan Ryssland och Slovakien. Jag håller en tumme för Slovakien och hoppas att min favorit från Boston Bruins, backen Zdeno Chara, kan störa ryssarna så det blir en bra finalmatch.

  Odling på 15 kvadrat.  
För min egen del blir sommarens stora projekt att bygga ett växthus. En plan för bygget finns färdig in i minsta detalj så nu är det bara att sätta igång. Första dagen gick väl så där, den andra dagen lite bättre, men regnet satte stopp för bygget i dag, söndag. 
Nu ska vi försöka odla tomater, gurka och alla möjliga kryddväxter i sommar, på en yta av 15 kvadratmeter. Det ska bli kul. Vi får se vad det blir.
Nåväl. Här kommer några bilder. Invigning med mingelparty är planerat före midsommar.


(klicka på bilderna för att se dem i större format)
   
Här ska det bli växthus     Några pinnar på plats        Strukturen börjar synas

Jag ska försöka lägga ut bilder efterhand som bygget avancerar.

Lennart Svensson
i Ytterberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0