Nu är sommaren här med allt vad det innebär

  Två veckor kvar till semestern 
På måndag är det två arbetsveckor kvar till en fyra veckor lång semester. Det känns mycket bra. I dag, fredag 29 juni, ska jag lägga taket på växthuset. Det gäller att utnyttja de timmar då vädergudarna är på bra humör. En riktigt blöt period och en rejäl förkylning har försenat bygget.
Det har varit lite passivt på min blogg ett tag. Det beror bland annat på att jag uppdaterat och lagt till en hel del funktioner för att kunna presentera bättre bildmaterial och även filmklipp. Jag har haft lite problem med inkörningen och att få bitarna på plats, men från och med i dag ska det förhoppningsvis fungera igen.
 
  Två passioner 
Under ledigheten ska jag försöka spela en hel del golf. Målet för säsongen är att sänka mitt handicap till - 15. I går gick första omgången i lagtävlingen Kompisgolfen. Jag spelar i lag med Karin Fabricius. Vårt lag heter Turkiet och starten kunde inte bli bättre. I en mycket jämn match lyckades vi vinna med 2-1 över Ligan: Evert Grängzell och Leif Stener. Det är flera matcher kvar innan slutspelet drar i gång, men hittills ser det bra ut.
Golf går, som de flesta vet, ut på att slå en boll ner i ett väldigt litet hål på en green. Det kan se lätt ut för den oinvigde, men, men..
 
Det gäller att sikta rätt, hålet är inte stort.
 
  Flugfiske 
För många år sedan så blev jag fascinerad av min gamle vän Lelle och hans passion för flugfiske. Jag har själv börjat utöva konsten och jag förstår varför Lelle gillar att fiska med fluga. Känslan när man står i vadarbyxor i en älv med strömmande vatten upp till midjan och den där "stora" harren plötsligt hugger flugan och börjar kämpa för att undkomma sitt öde är obeskrivlig. Sedan är det ju en naturupplevelse av sällan skådad art att fiska med fluga....
 
 
Flugfiske är mycket mer än att bara rycka stora harrar ur Norrälven. Naturupplevelsen är bedårande...
 
 
Vi kanske ses i sommar på en golfbana eller i en älv med strömmande vatten...
 
Lennart Svensson
i Ytterberg

Kommentarer
Postat av: Torgny Danielsson

Vet inte vem tjejen är men hon kan säkert bli fångad av en torsk. Fånga eller fångas? Det är den stora frågan i livet! ragga eller bli uppraggad?; arbetsgivare eller arbetstagare?; bankägare eller bankförsörjare?; nödlåna-ut eller nödlåna?; Spanien eller Italien?
Kl 20:30 1 juli tror jag på Italien!

När är det stor- kalas i Ytterberg? den 28 juli? om man får tro en gäst på Ytterbergs byalags hemsida från Alberta, Canada. Kanske släkt med dig Lennart med en Per Folke Svensson som farfar?

ha de gott!
mvh
Torgny

2012-07-01 @ 20:31:45
Postat av: Lennart Svensson

Jo då. Det blir storkalas i Ytterberg den 28 juli. Kul att det uppmärksammas ända borta i Canada. Vet inte om det är min släkt. Enligt de uppgifter jag har flyttade min morfars bror till Chicago, men det kan ju vara ättlingar..

2012-07-02 @ 17:14:14
URL: http://lennartiytterberg.blogg.se
Postat av: Niklas tholander

Ja man förstår ju varför Lelle gärna rörde sig runt Norrälven trots att det praktiskt taget är fisklöst.. :)

2012-07-05 @ 12:30:05
Postat av: Lennart

Jo, så är det. Det går att få napp på annat än fisk...

2012-07-08 @ 12:43:47
URL: http://lennartiyttereberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0